Friday, November 2, 2018

Mengenai spekulasi mengenai sebuah ‘Facebook post’ baru-baru ini

 


Mengenai spekulasi mengenai sebuah ‘Facebook post’ baru-baru ini
CUCKOO secara rasminya ingin menerangkan suatu kejadian sepertimana yang telah dijelaskan di dalam sebuah ‘Facebook post’ baru-baru ini. Ini adalah untuk mengelakkan segala spekulasi dan salah faham di kalangan pengguna CUCKOO dan orang ramai.

Kami ingin menerangkan bahawa apabila kami menerima berita mengenai insiden tersebut, pasukan di CUCKOO telah bertindak dengan segera untuk menghubungi pelanggan yang terlibat dengan misi untuk menyelesaikan masalah di tangan melalui beberapa rancangan pemulihan. Tetapi, pelanggan tidak bersetuju dengan terma-terma yang telah dinyatakan dalam Perjanjian Jualan.

Mengenai salah faham tentang insurans produk kami
Terdapat beberapa maklumat yang salah mengenai perlindungan produk kami. Di sini, kami ingin menjelaskan bahawa semua produk CUCKOO dilindungi di bawah insurans ‘Public Liability’. Insurans ‘Public Liability’ ini meliputi anda, pengguna CUCKOO yang dikasihi, untuk segala kerosakan harta benda yang berpunca produk itu sendiri. Ini tidak termasuk sebarang elemen luaran termasuk sebarang kesilapan manusia yang tidak berkaitan dengan proses pemasangan produk atau pemusnahan dari sebab bencana alam dan/atau unsur semula jadi.

Bagaimanapun, Ini merupakan sebuah insiden yang amat dikesali.

Kami berharap ‘Facebook Post’ kami akan membawa ketenangan fikiran kepada anda. Dengan ini, kami berharap kepercayaan anda kepada jenama CUCKOO masih kuat kerana CUCKOO adalah sebuah jenama yang berusaha untuk menjadi ‘Beyond Standards’ dalam memastikan keselesaan hidup anda dan orang tersayang anda.

Akhir kata, sila yakin bahawa CUCKOO akan terus bekerjasama dengan pelanggan yang terlibat untuk penyelesaian yang terbaik bagi situasi ini.


On the speculation regarding a recent Facebook post 
CUCKOO would like to officially clarify the situation about a recent Facebook post detailing an unfortunate incident. This is to avoid further speculation and misunderstanding among CUCKOO and non-CUCKOO users. 

We would like to explain that upon receiving the news of the incident, the team at CUCKOO has promptly acted in reaching out to the customer involved to solve the problem through several recovery plans. However, the customer did not agree with the terms stated in the Sales Agreement. 

On the misunderstanding about our product insurance
There have been several misunderstandings about the protection of our products. Here, we would like to clarify that all products are protected under the Public Liability insurance. The Public Liability insurance covers you, our beloved CUCKOO users for property damage that has resulted from the product itself. This excludes any external elements including any human error that is not related to the assembling process of our products or destruction from natural causes and/or natural elements.

It is regrettable that this incident has occurred. 

We wish our post would bring some peace of mind to you. With this, we hope your trust in us still prevails as CUCKOO is a brand that go Beyond Standards to ensure the comfort of you and your loved ones.

Last but not least, please be rest assured to know that CUCKOO will continue to work together with the customer involved for the best solution.

#CuckooBigYear2018
#CuckooBeyondStandards
#CuckooTheStrongestForce

No comments:

Post a Comment